ניקיון חיינו ורק בשבילנו

ניקיון חיינו ורק בשבילנו

ניקיון מילה חשובה לכל אחד ואחת מאתנו,  משמעות וחשיבות הניקיון בשבילינו  בכל מקום : בעבודה , בבית , במקומות בילוי, מוסדות השכלה , מוסדות רפואיים ועוד…

עוד בימי המקרא מוזכרת המילה ניקיון פעמים רבות, תוך דגש לעבודת כוהנים במקדש וציווי על שמירת הניקיון הזכות והטוהר לפני הקרבת הקורבנות.
בספר "במדבר" יש אזכור למילה הברקה. חל ציווי על הלווים למרק את כלי הקודש על ידי שמן המשחה.משמע גם המילה הברקה שהיא חלק מהמראה הנקי של כל דבר בביתנו.
ואיך זה קשור אלינו?

נקודה למחשבה שהניקיון היה קיים עוד מראשית חיינו וקיים גם היום, ניקיון הוא דבר אשר כל אחד מאתנו בכל יום מוציא סכום כסף כלשהוא עלמנת לקיימו אם ברכישת מוצרי וחומרי ניקיון שמפו, סבונים למיניהם, אבקות כביסה, מסירי שומנים, משחות שיניים ועוד רבים אחרים. מי מאתנו לא אוהב ניקיון אפילו בעלי חיים אוהבים את הניקיון וההיגיינה, חתולים וכלבים מלקקים את עצמם לפעמים שעות לניקוי הראשון.

בעולם מתקדם כמו שלנו מחפש האדם חיים קלים לשמירת הניקיון ולכן הוא שוכר שירותי ניקיון מחברות המתמחות בתחום הרצוי לו, לדוגמה אם צבעת את ביתך או  שיפצת, יש חברות ניקיון המתמחות בהברקת הבית, ולהחזרתו למצב הראשוני ואף יפה יותר בהוספת אלמנטים כגון פוליש והברקת מרצפות.

יש חברות המתמחות במתן שירותי ניקיון במוסדות, מפעלים, משרדים, שירותים אלו כוללים תחזוקה שוטפת יום יומית החלפת מפות משולחנות, אחזקה של חומרים נצרכים כגון ניירות טואלט, ניירות ידיים, סבונים וכו'.
יש חברות שהעיסוק העיקרי שלהן הוא ניקוי שטיחים וריפודים מכל הסוגים, ניקיון של שטיחים עבודות יד כמו קאשן הפרסי, ניקיון של כורסאות,ספות, ריפודים ועוד… במקריםם כאלה חייבים להיות מאד מקצועיים שמא ייהרס הבד ומחירם של שטיחים המיוצרים בעבודת יד יכול להגיע עד עשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אף יותר. יש חברות ניקיון המתעסקות בניקוי משטחים כמו במוסכים חניונים מפעלים העשויים ברוב המקרים בבטון מוחלק, ניקיון של מקום כזה מתבצע עלידי מכונות קיטור בלחץ מים חמים חזק במיוחד המסיר את שכבות השומן ואינו פוגע בצבע הבטון, במקרים מסוימים מנקים לכלוך קשה בהתזת חול עלידי מכונות מיוחדות המופעלות בזרם חשמל של 3 פאזות.

אז כמו שאנחנו רואים, הניקיון נמצא בכל מקום וקשור לכל אחד מאתנו, תחום זה מונה ענפים רבים ושירותים שונים.
שימו לב מי מנקה אצלכם בבית או בעסק, והעיקר שיצא נקי.

אולי יעניין אותך גם: